کمبود در بازار ورق اعضا سندیکا

کمبود در بازار ورق اعضا سندیکا

کمبود در بازار ورق اعضا سندیکا موضوع مورد بحث در خصوص حل و فصل مشکلات کمبود در بازار ورق که در این روزها به نوعی در تلاش هستند تا مشکل انرا تا حدودی مرتفع نمایند به صورت ساده و خلاصه اینطور دیده میشود :

➖ گروهی در تلاش هستند ( بطور مثال اعضای سندیکا ) تا راهی پیدا کنند، تا شمش مورد نیاز برای تولید ورق یا همان تختال را از فولادسازان بزرگی مثل فولاد مبارکه به صورت اعتباری یا همان نسیه ( مثلا دو ماهه ) خریداری کرده و سپس این تختال را به صورت کارمزدی در اختیار تولیدکنندگان میانی ورق ( مثل اهواز یا گیلان ) که در حال حاضر مشکل نقدینیگی و مواد اولیه دارند؛ قرار داده تا آنها از ابن تختال ورق تولید کرده تا بدین وسیله کمبود عرضه ورق در بازار داخلی جبران شود.

کمبود در بازار ورق

معادله منطقی و شایسته ای است؛ مسئله مهم نحوه تعیین قیمت عادلانه تختال؛ دستمزد تولیدکننده میانی؛ و نرخ محصول نهایی است که میبایست در اختیار مصرف کننده نهایی قرار گیرد . باید دید که آیا این سیستم میتواند نرخ کاذب ورق در بازار داخلی را تعدیل نماید یا خیر …

همه این مباحث برمی‌گردد به نرخها و هزینه ها و شفافیت روابط بین این زنجیره ها؛ غیر از این بطور مثال اکنون در بازار داخلی میلگرد آجدار؛ هم میلگرد آجدار ۵ هزار تومانی تولید میشود، هم ۵۴۰۰ تومانی … !

اعضا سندیکا

باید دید که این پروسه قرار است چگونه و با چه هزینه‌ای و با چه شیوه متفاوت و جدیدی مدیریت شود .

مشکل موجود بازار ورق ما؛ فعلا کمبود و عدم‌شفافیت در توزیع است؛ غیر از این همین الان هم عدم وجود شفافیت؛ هزینه ها و نرخ بالای مواد اولیه و بالاخره محصول خروجی با قیمت بالای مبادی مثل گیلان و اهواز است که باعث میشود نرخ پایین معاملات محدود ورق مبارکه در بورس کالا، تحت تاثیر نرخ محصول این مبادی قرار گرفته و بالاتر در بازار پیشنهاد شود. کمبود در بازار ورق اعضا سندیکا کمبود در بازار ورق اعضا سندیکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

09125887212